.

Fenomena UAI

Posted by Lutsinar Ahad, 31 Mac 2013 0 comments
Istilah UAI boleh juga dimaksudkan Untukmu Agama Islam tetapi yang lebih tepat lagi adalah Ustaz Azhar Idrus yang merupakan pendakwah yang jujur dan ikhlas dalam meletakan Islam di tempatnya. Selain daripada popular di Masjid, ia amat popular di kalangan anak-anak muda samada di arena blog, Facebook mahupun YouTube.
Karakternya yang mempunyai humor yang bersahaja dengan pendekatan secara lembut dan berhikmah jelas kelihatan ketika mengupas isu  semasa terutama semasa menjawab soalan “Salam Ustaz, Apa hukum ambik girlfriend orang lain. Sedangkan dia tak confirm lagi kahwin tapi nampak macam dah confirm sebab nampak semakin mesra nampaknya”.
Selain daripada itu beliau akan mengatakan hukum hakam berdasarkan mazhab yang benar dan perbezaan antara mereka dan juga pendapat- pendapat ulama yang lain. Situasi ini memberikan jawab yang lengkap sepertimana yang dikehendaki oleh orang-orang muda kini.
Memang sudah adat dunia kita tidak berkebolehan memuaskan hati semua orang dan ini jelas dapat dilihat menerusi video di YouTube yang menandakan “dislike”. Lalu mereka mempunyai alasan tersendiri tetapi saya sebagai umat Islam yang mengucapkan 2 kalimah syahadah yang telah berjanji mengakui Nabi Muhammad Pesuruh Allah maka saya perlu menghormati ulama yang ikhlas dan jujur kerana mereka adalah pewaris Nabi.

Jika anda berminat untuk meletakan ikon UAI di blog anda  maka copy dan paste kod HTML di bawah dan paste kat HTML widget di blog anda. Gambar UAI ini dalam format PNG yang mana ia tidak mempunyai latar belakang.


<a href="http://2.bp.blogspot.com/-Vj7pv4tbDrI/UVjz6OK26DI/AAAAAAAAAIw/hBrcZRcCgwc/s1600/Ustaz+Azhar+Idrus.png" target="_blank" rel="dofollow">Ustaz Azhar Idrus</a>


Wallahualam

0 comments:

Catat Ulasan

e-referrer

.

Hak Cipta terpelihara

MyFreeCopyright.com Registered & Protected

Terima kasih

Lain- Lain