Percutian di Langkawi

Posted by Unknown Khamis, 28 Mac 2013 1 comments
Dari Kiri- Mia, Ummi, Nabiha, Acu Fatin dan Saya
Pada 03 mac  yang lalu, saya bersama makcik saya telah pergi ke Langkawi selama 3 hari 2 malam, kami menginap di sebuah chalet. Tempat nya luas, aman, selesa dan cantik mempesonakan. Ketika di sana kami mengunjungi  beberapa tempat. Antaranya  kami melawat makam Mahsuri, Beras Bakar dan lain-lain tempat kunjungan pelancong. Ketika malam pertama kami bergambar di patung burung helang.
Hari kedua kami pergi ke Kuah untuk membeli belah. Seterusnya kami ke Ismail group untuk membeli buah tangan. Kami membeli sekotak daim,2 bungkus Ferrero Rocher dan bermacam-macam lagi barangan. Selepas sejam setengah di dalam Ismail group kami ke Idaman suri terdapat beraneka jenis  pinggan mangkuk yang cantik lagi menarik.

Di Sebelah malamnya kami pergi ke pasar malam. Saya dan makcik membeli sepasang kasut sarung yang cantik. Kemudian saya pergi taman yang  indah dihiasi banyak lampu berwarna- warni menerangi segenap penjuru  taman itu. Kami pulang ke chalet pada pukul 12 tepat.

Pejam celik sudah masuk hari ketiga di Langkawi, perjalanan  kami seterusnya pergi ke pantai Cenang untuk bergambar sebagai mengabadikannya dalam kenangan. Tidak ketinggalan kami pergi ke Carble Car. Tepat pada 12 tengah hari kami pun pulang ke chalet untuk mengemas barang. Saya meriba makcik saya kerana kereta sarat dengan pelbagai barangan sehingga bonet dah tak muat. Seterusnya kami pergi ke airport untuk pulang ke kampung. Dan kami selamat sampai ke  kampung  pada pukul 2 pagi. Insya Allah kisah percutian di langkawi ini menjadi kenangan yang terindah buat saya.