.

Tips Mengisi Markah Di SAPS

Posted by Unknown Jumaat, 15 Mac 2013 0 comments
Mengisi markah di SAPS tidak kurang hebatnya memberi tekanan kepada guru sekolah. Apa tidaknya semua guru sekolah perdana berkunjung ke laman sesawang SAPS menjadikan trafik yang sangat tinggi pada laman sesawang tersebut. Lantaran itu para guru yang mengguna broadband dalam melayari sesawang SAPS, besar kemungkinan akan melakukan kerja yang sia-sia, apabila markah yang diisikan tidak tersimpan pada pangkalan data SAPS.

Ada antara guru yang mengisi markah di SAPS pada lewat malam ataupun waktu subuh dengan harapan pada ketika tersebut trafik di SAPS rendah. Ya memang besar kemungkinan mereka dapat menyudahkan kerjanya dengan baik tetapi tiada jamin ia akan terus berjaya jika mengulangi kaedah ini pada masa akan datang. Kerana jika ramai para guru mempunyai telahan yang sama dan sanggup mengadaikan masa tidurnya di hadapan komputer maka trafik di SAPS telah menjadi tinggi juga. Lalu  tiada beza samada waktu siang ataupun lewat malam.

Langkah atau tips terbaik dalam mengisi markah tersebut adalah secara sedikit-sedikit. contohnya setelah siap mengisikan 5 orang murid kemudian save dan semak dan seterusnya ulangi kaedah berkali-kali sehingga selesai. 

Secara teorinya, situasi ini menwujudkan olahan perhubungan antara komputer anda dengan laman sesawang secara terus menerus. Mengisi markah murid secara pukul untuk satu kelas menelan masa yang panjang. Ini mengakibatkan hubungan komputer anda dengan SAPS menjadi sangat perlahan atau mengalami penurunan dan ruang perhubungan anda dengan SAPS akan diambil alih oleh orang lain. Sebaik sahaja anda selesai mengisi markah secara pukul, data yang besar ini sudah semestinya memakan ruang perhubungan yang besar tetapi disebabkan ia telah diambil alih oleh orang lain maka ia tidak dapat dimuat naik ke SAPS lalu broswer mempaparkan perlbagai error yang menyakitkan hati.

Mengisi sedikit demi sedikit memanglah agak rumit tetapi ia lebih baik daripada anda mengisi secara pukul tetapi telah dilakukan bebrapa kali tetapi tidak dapat dimuat naik ke pangkalan data. Bak kata pepatah sedikit demi sedikit lama- lama jadi bukit.

0 comments:

Catat Ulasan

e-referrer

.

Hak Cipta terpelihara

MyFreeCopyright.com Registered & Protected

Terima kasih

Lain- Lain