.

Harapan Pejuang Palestin

Posted by Lutsinar Jumaat, 4 Januari 2013 0 comments
Orang Yahudi pernah berkata kepada warga palestin, "jangan harap anda dapat mengalahkan kami melainkan jika jemaah solat subuh menyamai solat jumaat". Ia telah dituturkan puluhan dahulu, namun ia segar diingatan warga Gaza. Menyebabkan dikeluasan 360 kilometer persegi/139 batu persegi (Panjangnya kira-kira 41 kilometer (25 batu), dan di antara 6 dan 12 kilometer (4–7.5 mi) lebar) mengandungi kira-kira 800 buah masjid. Sebagai umat Islam kita merasa bangga kerana setiap waktu jemaahnya yang ramai dan setiap waktu selesai atau sebelum disertai oleh majlis ilmu. Masjidnya menjadi tempat majlis ilmu, menghafal al-Quran dan juga menjalankan segala aktiviti kemasyarakatan.

Menurut saudara Saifudin, sukarelawan ke Gaza, syarat utama untuk menjadi pejuang Hammas- bridget Al- Qassam. Mesti hafal al-Quran sekurang-kurangnya 26 juz dan juga selama 6 bulan menunaikan solat 5 waktu secara berjemaah di masjid. Imam masjid memberi peranan penting untuk menyertai Bridget Al-Qassam ini.

Mereka sentiasa memakai topeng muka, menyembunyikan identiti untuk keselamatan keluarga mereka kerana perlu difahami dicelah-celah mereka wujud tali barut pihak Zionis. Menurut saudara Saifudin, mereka meminta agar sampaikan pada rakyat Malaysia, supaya mendoakan kemenangan dan kejayaan mereka dan jangan lupa doakan sekali saudara kita di Syria. Di mana warga Syria yang 76 peratus sunni di zalimi* oleh rejim pemerintah keluarga Al-Assad berpegang pada Syiah Nusairiyah. Rejim ini di bantu oleh pihak Hezbollah, Iran (menghantar 10 bas senjata), China dan Russia (melindungi kepentingan politik dan perniagaan)

*(dibakar hidup- hidup, disembelih seperti biri-biri, di seksa, ibu-ibu mengandung dibelah perutnya, kanak-kanak dipotong kaki dan tangan dihadapan ibu bapa mereka sebelum dibunuh, digergaji kepala dan ada daripada mereka dicungkil matanya, diseksa sampai buta dan seumpamannya. Mereka bukan sahaja membunuh ulama dan lelaki dewasa, malahan turut dibunuh warga emas, OKU, wanita, kanak- kanak dan bayi semuda 6 bulan. . Hospital di bom dan doktor-doktor dilarang daripada memberi rawatan. Menurut sumber yang shahih mereke telah membunuh sehingga 40,000 orang awam melebihi pembunuhan rejim zionis di Palestin.)

Segala maklumat di atas adalah berdasarkan ceramah mengenai palestin di masjid Makmuriah, Sungai besar pada 25/12/2012 dan 02/01/2013. Harap Maklum kisah

0 comments:

Catat Ulasan

e-referrer

.

Hak Cipta terpelihara

MyFreeCopyright.com Registered & Protected

Terima kasih

Lain- Lain