.

Listen! Listen! Listen!

Posted by Lutsinar Selasa, 15 Januari 2013 0 comments

Listen!Listen!Listen, itulah yang diulang- ulang oleh Sharifah Zohra Jabeen kepada Bawani di forum UUM, di upload ke youtube dan ada yang mencapai ke 20,000 pengunjung hanya dalam masa 2 hari sahaja.

Apa yang pasti saya tiada dan dariapa yang kita tontan hanya sebahagian kecil dari isu ini. Saya tidak tahu skop yang besar perihal forum ini tetapi apa yang saya ingin ulas adalah adap dan logikal dari apa yang saya tonton dalam klip pendek tersebut.

Pada saya setiap haiwan tiada masalah, sekiranya ia berada pada habitat semula jadinya dan hidupnya berdasarkan tabiinya dan ia pasrah pada maha pencipta. Ia tidak pernah bermasalah dengan tempat tinggal dan meskipun ia gagal memburu dan mencari makan, ia tidak merasa bermasalah dan ia akan terus berusaha dan ia akan ada masalah sekirannya bertambat atau dikurung. kesimpulannya yang memberi masalah kepadanya adalah manusia. Bagaimana saudari Sharifah Zohra Jabeen tidak dapat memahami situasi ini?.

Selain daripada itu saya berpendapat, dalam kes ini apa yang saudari Bawani cuba ketengahkan ada fakta dan tidak wajar dipotong dan sepatutnya diberi peluang. Dia bukanlah cakap yang berbelit-belit membuang masa dan seandainya itu berlaku, potong sekejap dan katakan "terus kepada point penting".

Pendapat saya ke-3, sebagai seorang pelajar tidak perlulah fanatik kepada sesuatu parti ataupun apa-apa pun mahupun kajian kerana bukan di titik akhir (kerana itulah perlu belajar dan mempelajari). segalanya boleh berubah dengan suasana persekitaran dan penemuan baru.
Kita diberi 2 mata dan anggota kanan dan kiri sewajarnya kita mengambil kedua-duanya dan kemudian serahkan kepada yang satu milik illahi untuk berfikir (akal fikiran).

Dalam apapun di dunia mempunyai pro dan kontra dan kita mesti respect kedua-duanya kerana kedua-duanya pelengkap antara satu sama lain. UMNO tanpa Pakatan Rakyat (PR) akan menjadi diktator dan dengan adanya PR, mereka lebih berhati-hati kerana tidak mahu menjatuhkan reputasi UMNO. Dan cuba anda lihat negeri yang diterajui oleh PR, Baik UMNO mahupun PR berlumba- lumba memberikan pelbagai kebajikan. Pertembungan ini menyebabkan warga negeri tersebut dapat double kerana kedua-dua pihak berusaha memenangi hati rakyat agar terus berkuasa.

Sekadar menyuarakan pendapat dan pendapat saya tidak semestinya betul dan ramai di luar sana yang lebih bijaksana dan saya terima sekiranya kalian menyanggah pendapat saya dengan fakta yang betul. Arena

0 comments:

Catat Ulasan

e-referrer

.

Hak Cipta terpelihara

MyFreeCopyright.com Registered & Protected

Terima kasih

Lain- Lain